יום שבת, 29 ביוני 2013

פיתוח מוצרים, לוגו ו"רבע-געלט"

מה צריך בשביל לפתח קינוחים? - ציוד כמובן.
חלק מהציוד כבר קיים במקום אותו אני שוכרת, אבל מקפיא טוב ומקצועי הוא הכרחי וגם לא זול.
כמו ילדה טובה, עשיתי מחקר שווקים, לקחתי הצעות מחיר של חדשים ומשומשים - ותוך כדי הבנתי שבעצם אני חייבת להגדיר טוב טוב מה אני צריכה - איזה גודל מקפיא, כמה מדפים איזה טמפ' הקפאה ועוד דברים טכניים שבהתחלה לא הקדשתי להם מחשבה, אבל הם חשובים.
נחשפתי לעולם הציוד התעשייתי - עולם לא נעים בכלל.
מחסנים אפלוליים באזורים לא הכי טובים מלאים בערבוביה של ציודים חדשים ומשומשים
והסוחרים הם לא אנשים שאפשר לחשוד בהם שהיו בסדנה לשיפור שביעות רצון הלקוח.
בסוף אחרי שהתייאשתי מהמשומשים קניתי חדש.
הייתי לחוצה כי רציתי כבר להתחיל לפתח.
וברור שזה גרם לי לעשות טעות.
אבל על זה בפוסטים הבאים, כי כידוע מקפיא שמופיע במערכה ראשונה, יתקלקל בשלישית.

המקפיא

התחלתי לעבוד, להכין מוצרים, לנסות אותם בגרסאות שונות ולתת לאנשים לטעום.
היו לי המון התלבטויות וככל שהמשכתי התעוררו הרבה שאלות מקצועיות הקשורות למוצרים עצמם, לאריזה שלהם, לשינוע שלהם ואת התשובות אני לא יודעת. אני אוכל למצוא את התשובות בעצמי, אבל זה יקח לי זמן ואולי גם פגיעה במוניטין.
עוגת מוס לימון בצורה הזו?
אולי ככה?

בתהליך הזה הבנתי שחסר לי מעין מדריך מקצועי שידריך אותי בכל הדברים האלו שאדם לומד עד בשרו כאשר הוא מקים עסק מהסוג שאני מקימה. לא רציתי ללמוד על בשרי הכל.רציתי ללמוד מנסיון של מישהו שכבר עבר את מה שאני עוברת.
כלמודת יועצים, ידעתי עכשיו שהיועץ חייב להיות כזה שיהיו לו המלצות ממישהו שאני סומכת עליו. לכן פניתי לאח של חברה,שאני מכירה אישית ,שף,שבבעלותו חברת קייטרינג גדולה ואיכותית.הייתה לו המלצה ללא סייג על שף שגם מנהל בי"ס לבישול.

http://www.bishulim-school.com/

כך התחיל השלב הקריטי והחשוב ביותר בכינון העסק שלי עד כה. אני עוד אספר בפוסטים הבאים איך נפגשנו, איך עבדנו ביחד, איך הסכמנו ולא הסכמנו על דברים ועוד. פשוט תהליך מרתק.
הדבר הראשון שהוא אמר זה שאני לא יכולה ללכת רק על מוצרים קלים או מופחתי קלוריות אלה על מגוון גדול יותר של מוצרים. כדי שאוכל להציע ללקוח פתרון שלם לקינוחים. במילים פשוטות - שהלקוח יוכל לקחת את כל הקינוחים לעסק שלו ממני ולא יצטרך לעבוד עם ספקי קינוחים אחרים. היה לי קשה לקבל את השינוי בקונספט אבל ראיתי את ההגיון בדבריו.
שינוי גישה - כבר לא רק קינוחים קלים

במקביל התחלתי לעבוד על מיתוג. שזה אומר שאני צריכה להחליט מה האופי של העסק ואיך מתאפיין קו המוצרים ובהתאם למתג את עצמי. למשל האם אני הולכת על קו בייתי (עוגות ביתיות), או נניח רטרו (אקלייר וסברינה).דרך אגב - איכות כנראה לא יכולה להיות חלק מהמיתוג כי זה מובן מאליו. כל מי שמוכר קינוחים אומר שהם איכותיים ולכן איכות זה לא משהו שיוצר בידול.
גם עולם השיווק זה עולם מעניין ואני מגלה ממנו עכשיו על קצה המזלג ועדיין,
אלו המון דברים חדשים.
אז צריך להכין לוגו שישדר את המסר של המותג, כרטיס ביקור, מדבקות,קטלוג ואתר אינטרט.
גם על זה אני אספר עוד קצת בפוסטים הבאים.
זה הלוגו שלי אותו יצר דייב אייזקס הגרפיקאי המוכשר:
איזה מסר משדר הלוגו הזה?


ועוד משהו במישור האישי: לקחתי ברצינות את מה שכתבו לי בתגובות הפוסטים ("עזבי אותך מקינוחים ותתחילי בקריירה של כתיבה") והתחלתי לכתוב לעיתון מקומי, כי אני אוהבת לכתוב וכתיבה עיתונאית היא מעניינת ובא לי לעשות גם את זה (בהיקף מצומצם) .זה מכניס עוד כמה גרושים, אז מה רע?


עיתון כפר ורדים - מי כתב את כתבת השער?










דברים שלמדתי:

  1. כאשר צריכים לעבוד עם יועץ, כדאי להגיע אליו דרך המלצות מלקוחות שלו שהם אנשים שאתם סומכים עליהם.לבקש ממנו שמות של לקוחות שלו שאפשר לדבר איתם.להגדיר יחד עם היועץ בצורה הכי טובה שיכולה להיות מה הוא אמור לספק ומתי.כדאי מאד לכתוב זאת במסמך. זה לא חייב להיות מסמך משפטי. רק כדי שאפשר יהיה לחזור מדי פעם למסמך ולבדוק שמה שהעסק שלכם צריך הוא אכן מקבל.
  2.  ועוד טיפ קטן לגבי ביטוח - לקבל הצעת מחיר בכתב (מייל או פקס למי שעדיין משתמש במכשיר הזה) ולבדוק שמה שאתם משלמים בפועל לביטוח תואם את הצעת המחיר שקיבלתם.אני קיבלתי מסוכנות ביטוח מאד מאד גדולה ומכובדת הצעת מחיר לביטוח סיעודי. עשיתי ביטוח לכל המשפחה ואחרי שבדקתי את התשלומים, התברר לי שגובים ממני הרבה יותר מהצעת המחיר.פניתי לסוכן - הוא בדק ואמר "אופס טעיתי..., הצעת המחיר שנתתי לך איננה נכונה, אין אפשרות לקבל את הביטוח במחיר הזה". הייתי צריכה להשקיע זמן נוסף וטרחה על מנת לקבל את הביטוח לפי ההצעה.  




2 תגובות:

  1. אין ספק, תמונה שווה אלף מילים ! כתבה מעניינת ובהחלט עוזרת לעמיד דברים במקום... טוב שיש על מי לסמוך !

    השבמחק
  2. כל הכבוד! מעוררת השראה שכמוך :)
    שאלה: אני מתלבט איזה עסק לפתוח: של מסעדנות (שאני אוהב וטוב באוכל- אבל אחוזי הסיכון ‏גבוהים ), או של מדיה חברתית ( תחום שאצטרך ללמוד אבל ההשקעה יחסית נמוכה והוא יציב) . ‏מה דעתך בנושא? ‏האם יש לך טיפים בנושא
    הלוואה בערבות מדינה

    השבמחק